Nationale en internationale incasso

Een uniek eigen netwerk om wereldwijd uw openstaande vorderingen te incasseren. En u heeft één contactpersoon in Nederland. Wel zo gemakkelijk. Met Intrum kantoren in 24 Europese landen en een wereldwijd partnernetwerk zijn we er om u te helpen betaald te krijgen. Onze uitstekende klantenservice betekent dat uw klanten in goede handen zijn, ongeacht taal of tijdzone.

 

Bespaar tijd en geld én verlaag uw bedrijfsrisico in nieuwe markten. 

Actief in 180 landen

Vertrouwd met lokale gewoonten, wet- en regelgeving

Lokale expertise, hoogwaardige dienstverlening

Sterk en gerenommeerd merk


Internationaal ondernemen

Als u klanten heeft in het buitenland, staat u als “verre” leverancier behoorlijk laag op de prioriteitenlijst als het op betalen in moeilijkere periodes aankomt. Draag openstaande facturen over aan Intrum, bij voorkeur binnen 90 dagen na de vervaldatum.

Globaal netwerk in 180 landen

Internationale incasso is onze specialiteit. In opdracht van meer dan 10.000 bedrijven heeft Intrum dagelijks meer dan 200.000 contactmomenten met klanten om openstaande facturen op een duurzame wijze betaald te krijgen. U kan op ons rekenen voor het incasseren van uw gelden in 180 landen.

Ook voor hoge factuurbedragen

Vaak gaat het in internationale handel over heel hoge factuurbedragen. Ook die weet Intrum succesvol te innen. Voor grotere facturen hanteert Intrum trouwens een opvallend laag commissiepercentage.

Veelgestelde vragen

FAQ - Nationale en internationale incasso | Intrum

Hoe krijg ik mijn geld?

Zodra we de betaling hebben ontvangen, maken we de aan ons betaalde bedragen over naar uw rekening.

Hoe kan ik de voortgang volgen?

U kunt het verloop van de accounts die u aan ons toevertrouwt gemakkelijk volgen. U hebt 24 uur per dag en 7 dagen per week toegang tot Intrum Web, onze portal speciaal voor opdrachtgevers. Daar ziet u welke bedragen er zijn geïnd en ziet u cijfers voor open en afgesloten dossiers. U kunt de voortgang van individuele accounts raadplegen en in een oogwenk ook een totaaloverzicht weergeven.

Waar bieden jullie incassodiensten aan?

Overal waar u zakendoet, bieden wij incassodiensten aan. Het Intrum-netwerk is ons wereldwijde partnernetwerk met expertise in schuldinvordering over de hele wereld. Alle partners houden zich aan strikte contractuele voorwaarden en de lokale wetgeving. U weet dus zeker dat uw klanten op ethische wijze en conform de wetgeving worden behandeld.

Hoe kan ik mijn klantenaccounts aan u overdragen?

We bieden u een eenvoudige en veilige manier om dat te doen. Via Intrum Web, onze portal voor opdrachtgevers, kunt u slecht betalende klanten gemakkelijk aanmelden voor incasso.

Met wie kan ik spreken?

U krijgt een eigen accountmanager in uw eigen markt, die uw taal spreekt. Hij of zij is uw aanspreekpunt binnen het hele Intrum-partnernetwerk en zorgt voor een naadloze ervaring, voor u en uw klanten.

Hoeveel kost dat?

We rekenen onze vergoeding alleen aan als het verschuldigde bedrag daadwerkelijk is geïnd. Nadat we contact hebben opgenomen met uw klant en de betaling hebben verkregen, ontvangen we een percentage van het ontvangen bedrag. Onze vergoedingen zijn afhankelijk van verschillende factoren: hoe lang de schuld al is vervallen, de waarde, de locatie en het profiel van de schuld (bedrijf of consument).

Wereldwijd bereik brengt betalingsuitdagingen met zich mee

In een steeds meer geglobaliseerde samenleving kunnen bedrijven overal ter wereld klanten bereiken. Zakelijk gezien brengt dat heel wat kansen met zich mee, maar wat debiteurenbeheer betreft, ook heel wat uitdagingen.

 

Lees hier meer over de dienst

“Met Intrum kantoren in 24 Europese landen en een wereldwijd partnernetwerk zijn we er om u te helpen betaald te krijgen. Onze uitstekende klantenservice betekent dat uw klanten in goede handen zijn, ongeacht taal of tijdzone.”

Guy Colpaert, Managing Director Intrum Benelux

Van start gaan

  • 1

    Klik op de knop op deze webpagina en vul het webformulier in.

  • 2

    Nadat alle gegevens over uw type klanten (B2C/B2B, Internationaal etc.) verzameld zijn, stuurt uw accountmanager u een prijsvoorstel. U ontvangt binnen 48 uur een reactie van onze kant.

  • 3

    Nadat wij het ondertekende contract ontvangen, sturen wij u inloggegevens voor onze online portal en heldere instructies voor het overdragen van dossiers.

  • 4

    U kunt van start! Via de online portal bezorgt u uw dossiers in een handomdraai aan Intrum. De door ons ondernomen acties en geïnde bedragen krijgt u te zien in een duidelijk overzicht en rapportage naar wens.


Profiteer van de expertise van de markleider in credit management

De weg naar een financieel gezond bedrijf