Intrum Web: Veelgestelde vragen

Intrum Web 2.0 is het webplatform dat gebruikt wordt in de communicatie tussen de opdrachtgever en Intrum. U kunt er heel veel mee doen: van het registreren van nieuwe dossiers tot het afdrukken van rapporten en het ophalen van statistieken.
Veelgestelde vragen

Problemen bij inloggen | Intrum Web

Waar kan ik Intrum Web terugvinden?

Intrum Web is terug te vinden via https://access.intrum.com/wa/auth

Of via de Login knop onder "Zakelijke oplossingen" op www.intrum.nl.

 

Hoe inloggen met Two-Factor Authenticatie?

Two-Factor Authenticatie voegt een extra beveiligingslaag toe aan het inlogproces door u te vragen om naast uw wachtwoord, een tweede verificatiecode in te voeren. Deze code wordt gestuurd naar het e-mail adres gekoppeld aan uw Intrum Web user account.

 

Hoe verloopt het inloggen met Two-Factor Authenticatie?

1.    U voert uw user name (= e-mailadres) en wachtwoord in.

2.    U klikt op "Inloggen" en krijgt vervolgens het onderstaande scherm:

3.    Er wordt automatisch een verificatiecode gestuurd naar het e-mailadres dat gekoppeld is aan uw User Name:

 

4.    U kopieert (CTRL-C) de verificatiecode uit de ontvangen e-mail en plakt (CTRL-V) deze in het formulier:


5.    Daarna krijgt u toegang tot de applicatie of een landingspagina als u toegang heeft tot meerdere apps.

6.    Het is mogelijk om de verificatiecode opnieuw aan te vragen als deze de eerste keer niet wordt verzonden.

Ik geraak niet meer ingelogd met mijn Username en Password

In juni 2024 heeft Intrum Two-Factor Authenticatie (2FA) gelanceerd als een vereiste beveiligingsmaatregel voor alle gebruikers van Intrum Web. Deze extra stap helpt om uw account beter te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang, zelfs als iemand uw wachtwoord zou bemachtigen.

Two-Factor Authenticatie voegt een extra beveiligingslaag toe aan het inlogproces door u te vragen om naast uw wachtwoord, een tweede verificatiecode in te voeren. Deze code wordt gestuurd naar het e-mail adres gekoppeld aan uw Intrum Web user account.

 

Wat als de aan uw Intrum Web user account verbonden mailbox niet meer in gebruik is?


Als het e-mail adres gekoppeld aan uw Intrum Web user account niet meer in gebruik is (bijvoorbeeld omdat het toebehoort aan een ex-collega die uw bedrijf verlaten heeft), zal een nieuwe Intrum Web user account dienen worden aangemaakt. Neem hiervoor contact via het telefoonnummer 088-222 5233.
 

Een user account delen met collega’s?


Ook als u momenteel met verschillende collega’s een zelfde Intrum Web user account gebruikt, zal u uw Accountmanager moeten contacteren om een aparte user account te laten aanmaken per gebruiker. Bel hiervoor met uw Accountmanager bij Intrum of neem contact via 088-222 5233.
 

We danken u voor uw medewerking en begrip. Samen zorgen we ervoor dat uw account en gegevens nog beter beschermd zijn.

Ik ben mijn paswoord kwijt!

Ga naar Intrum Web en klik op 'Forgot Password / New user'. Vul daarna uw username of e-mail adres in en klik op submit. U ontvangt op uw e-mailadres automatisch een nieuw paswoord.