Wat vinden zij van Intrum?
Voor iedere nieuwsbrief vraagt Intrum een opdrachtgever of één van diens klanten naar de ervaringen met haar dienstverlening. Dit gebeurt aan de hand van een aantal vaste vragen. Voor deze nieuwsbrief vertelt klant Kevin over het ontstaan van zijn openstaande rekening en hoe onze incasso-specialist Ben Van de Kamp hem verder heeft geholpen.
Hoe bent u in contact gekomen met Intrum?
Ik ben al jaren werkzaam als uitzendkracht en heb hierdoor geen stabiel inkomen. Helaas heb ik meerdere keren weken zonder inkomen gezeten. Op die momenten heb ik een WW-uitkering aangevraagd, maar het duurt 4 weken voordat je hoort of je recht hebt op de uitkering. Bij mij duurde het minimaal 6 weken voordat ik geïnformeerd werd. De problemen zijn ontstaan doordat ik binnen vijf jaar drie keer in de ziektewet terecht gekomen ben. Ik had die keren wat gebroken en zag tegelijkertijd meerdere schulden ontstaan. De breuken zijn inmiddels geheeld, maar de schulden zijn er nog steeds.
Wat vindt u van de dienstverlening van Intrum?
Ik heb het contact met meneer Van de Kamp als zeer positief ervaren. Vanaf het eerste gesprek merkte ik dat er begrip was voor mijn situatie. Daarbij vindt Intrum het belangrijker dat er een oplossing gevonden wordt, dan dat er snel betaald wordt. Ik heb dan ook een afspraak kunnen maken met een haalbaar maandbedrag, zodat ik deze kan nakomen. Dit terwijl veel schuldeisers bijvoorbeeld standaard € 50,- per maand eisen. Dat is in mijn situatie nog niet haalbaar .
Ik vind sowieso dat er meer rekening gehouden moet worden met mensen die wel willen betalen, maar niet kunnen betalen! Mensen die niet betalen omdat zij dat niet kunnen, gaan dat ook niet doen na het verhogen van een openstaande rekening met rente, incassokosten of kosten van de deurwaarder. In sommige gevallen zijn deze kosten zelfs hoger dan de openstaande rekening. Dat vind ik echt niet kunnen.
Gelukkig toont Intrum wel begrip voor de financiële situatie van mensen. Schulden zorgen al voor genoeg stress en het is fijn om dan met mensen te spreken die hier rekening mee houden, zodat er samen naar een oplossing gezocht kan worden. In mijn gesprekken met meneer Van de Kamp kreeg ik zelfs enkele tips en persoonlijk advies. Ik hoop dat elke schuldeiser zich zo gaat opstellen.
*De naam van de klant in dit verhaal is gefingeerd, ten behoeve van de privacy.
Nieuwsgierig naar meer ervaringen met onze dienstverlening, maar nog niet ingeschreven voor onze nieuwsbrief? Schrijf u dan nu in.