Incasso voor nutsbedrijven: een betere customer journey
De customer journey is cruciaal om ervoor te zorgen dat consumenten tevreden zijn met hun leveranciers van nutsvoorzieningen en de kans groter is dat ze loyaal blijven. Bij Intrum weten we als geen ander hoe we dat traject soepel kunnen laten verlopen, van de beginfase van de facturatie tot de aanpak van complexe incassosituaties.
Nutsbedrijven worden geconfronteerd met een dubbele uitdaging. Op wereldwijd niveau staan de klimaatverandering, milieuproblemen en wereldgebeurtenissen innovatie, aanvoer en prijszetting in de weg, en op het niveau van de klant moeten leveranciers aandacht hebben voor de behoeften en uitdagingen van individuele consumenten om het klantenverloop terug te dringen.
Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, zeker in een omgeving waar klanten de vrijheid hebben en ook worden aangemoedigd om via online vergelijkingssites regelmatig contracten te vergelijken en van leverancier te veranderen. Dat maakt de klantervaring belangrijker dan ooit: bedrijven moeten barrières elimineren en een positieve ervaring tot stand brengen.
Bij Intrum gebruiken we onze uitgebreide ervaring, kennis en data om klanten individuele oplossingen op maat aan te bieden, via de gekozen communicatiekanalen of in de vorm van de getroffen betalingsregelingen. Hoe vroeger we bij het proces worden betrokken, hoe beter we de ervaring op het vlak van kredietbeheer kunnen beïnvloeden.
In de sector van de nutsvoorzieningen zijn bedrijven vaak internationaal actief en variëren de volumes. Ongeacht hun grootte en hun behoeften, we kennen de complexe regelgeving tot in de kleinste details en staan klaar om leveranciers te helpen met al hun behoeften op het vlak van kredietbeheer.
De energiesector wordt gekenmerkt door een aanhoudende en sterke ontwrichting, waarbij de focus in eerste instantie ligt op de transitie naar duurzame oplossingen. Laat ons u helpen bij uw kredietbeheer, dan kunt u uw waardevolle middelen en mensen inzetten voor innovatie en u toeleggen op uw core business.